מחנה הקיץ השנתי "אחי ורעי" לתלמידי "קרן ההסעות" הסתיים בהתרוממות רוח

מרן הגרא"י קוק שליט"א לתלמידי "קרן ההסעות" העולים לישיבות קדושות: "כוח התורה בישיבה משפיע על הבחור לכל חייו"

בקעמפ המיוחד שנערך בברכתם של גדולי ישראל שליט"א, ובסיוע "קרן משפחת וולפסון"  השתתפו כ-150 תלמידים ממסיימי כיתות ח' קרן ההסעות מכל רחבי הארץ, שהגיעו לחמישה ימים גדושים בהווי תורני ופעילות חווייתית * התלמידים שמעו שיחות ושיעורים ממחנכים ידועי שם וקיבלו כלים להתמודד עם האתגרים לקראת לימודיהם בישיבות הקדושות * בצל האירועים הביטחוניים יצאו תלמידי המחנה לתפילה מיוחדת בכותל המערבי על אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה * וקווי ה' יחליפו כח

במעלות התורה: למעלה ממאה וחמישים תלמידי "קרן ההסעות" סיימו בשבוע שעבר את מחנה הקיץ השנתי "אחי ורעי" ונפרדו ממנו בדמעות של התרגשות. היו אלה תלמידי הקירוב מסיימי כיתות ח' מבתיה"ס של החינוך העצמאי מכל רחבי הארץ, שהתכנסו לחמישה ימים של נופש, גדושים בהווי חינוכי ומהנה, כהכנה לקראת עלייתם לישיבות הקדושות בחודש אלול הבעל"ט.

קעמפ "אחי ורעיי" מתקיים בס"ד זה למעלה מ-20 שנה, במטרה לחזק את תלמידי הקירוב בזמן החופש, ולהעניק להם עידוד והדרכה טובה לקראת כניסתם לישיבות. מדובר בתקופת זמן קריטית של חופשת הקיץ בתום הלימודים בבית הספר, כאשר רבים מהתלמידים מתמודדים עם קשיים ואתגרים בחוץ ומול פיתויים שלא ללמוד בשנה הבאה בישיבה קדושה. מחנה קיץ זה מעניק להם הווי רוחני וגשמי ברמה הגבוהה ביותר ומצייד אותם בכלים טובים כדי להגיע לישיבה בנפש חפצה.

מחנה הקיץ זכה לברכתם החמה של מרנן ורבנן זצוק"ל ושיבדלח"א, אשר ראו בו חשיבות גדולה מאד בהבטחת המשך דרכם הרוחנית של תלמידי הקירוב. הקעמפ שנערך בניהולו המסור של הרב שרגא אלפר שליט"א הורכב מצוות של מחנכים דגולים וכן מפעילים מסורים, מטובי בני הישיבות בארץ  תחת אירגונו המסור של   הרב שלום ברלין. התלמידים סווגו לפי רמתם הרוחנית ורמת המוכנות להמשיך בישיבות קדושות ובהתאם לכך פעלו החונכים מול כל תלמיד לחזקו ולעודדו לקראת הכניסה לישיבה. את המחנה ליווה הרב יעקב מויאל מנהל פרויקט 'הכוונה וטיפול המשך' של קרן ההסעות אשר חיזק את הנערים בשיחות אישיות בד בבד יחד עם מערך החונכים המסור אשר ימשיך ללוות אותם גם בתוך הישיבה.

@"אשריכם תלמידי חכמים"

אל המחנה שהתקיים השנה בקמפוס מרווח ברחובות הגיעו עשרות התלמידים במערך לוגיסטי גדול של הסעות מכל רחבי הארץ. חציו הראשון של כל יום מימי המחנה הוקדש ללימוד תורני בהווי ישיבתי ע"י מגידי שיעור מיוחדים שמסרו שיעורים מרתקים בשילוב סיפורים ומאמרי חז"ל, וחציו השני הוקדש לפעילויות, טיולים ואטרקציות עשירות ומגוונות.

בצל האירועים הביטחוניים והמצב המתוח בארה"ק, התפילות במחנה הוקדשו לשלום עם ישראל, במסגרת זו, יצאו תלמידי מחנה 'אחי ורעי' לתפילה מיוחדת בכותל המערבי, בה נשאו התלמידים תפילה מיוחדת על אחינו בית ישראל, הנתונים בצרה ובשביה.

גולת הכותרת הייתה הופעתו כבוד של מרן הגאון הגדול רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א, ראש ישיבת 'מאור התלמוד', בפני תלמידי המחנה. מרן שליט"א התפעל מאד מצעירי הצאן אשר הוגים בתורה גם ביומא דפגרא ושואפים להיות גדולים בתורה. "אשריכם, תלמידי חכמים צעירים, על הזכות שנפלה בחלקכם להמשיך וללמוד בשנה הבאה בישיבות קדושות", אמר מרן ראש הישיבה שליט"א, "דעו לכם שכוח התורה משפיע על הבחור לכל ימי חייו".

במהלך המחנה חוו התלמידים חוויות רוחניות רבות וכן שבת מרוממת הכוללת דברי תורה ושירי שבת עד השעות הקטנות של הלילה. עבור תלמידים רבים זו הייתה הפעם הראשונה לחוות שבת שכולה קדושה ורוחניות, עם סעודות ארוכות וגדושות הווי ישיבתי.

מדריכי המחנה שמו דגש מיוחד על הקשיים והאתגרים הקיימים בישיבה והעניקו כלים כדי להתגבר עליהם. בסיום המחנה המתינה לתלמידים מתנה – תיק מהודר ובו ספר לכתיבת חידושי תורה ועט מהודר. וכך, בתום חמישה ימים של הנאה והתרוממות רוח שבו התלמידים לבתיהם מלאי כוח ועזוז לקראת השנה הבאה.

@ ליווי גם בבין הזמנים

האווירה הרוחנית שספגו התלמידים במחנה ניכרה עליהם מאד. "הילדים היו עם דמעות בעיניים וממש התקשו להיפרד מהצוות ומהחברים", מספר הרב שרגא אלפר, "היו ילדים שסומנו בהתחלה כמי שלא הולכים לישיבות. והנה כשיצאו מהמחנה אמרו אני הולך לישיבה בשמחה. קיבלתי לא מעט טלפונים מהורים שאמרו לי בהתרגשות: 'הבאתם לנו ילד חדש הביתה, ילד שהולך בשמחה לישיבה. הורה אחר אמר לי שמכל המחנה הילד נהנה מהשבת הרוחנית המרוממת. זה נתן לילדים להכיר מה זה שולחן שבת יהודי".

יצוין, כי צוות המחנה והפעילים ממשיכים ללוות את התלמידים גם בתקופת בין הזמנים הארוכה, בקשר יומיומי ואישי, עם פרסי עידוד לכתיבת חידושי תורה ומבצעים נוספים. כך למשל, כל תלמיד קיבל כרטיס ובו טבלת ימים – מט' באב עד ר"ח אלול. תלמיד שילמד שעה בכל יום ויתפלל שחרית במניין, עם חתימת הורים, יזכה למלגה בסך 200 ₪ במזומן. לקראת ראש חודש אלול יתקיים מפגש נוסף עם כל התלמידים, ובו הדרכה מעשית לקראת הכניסה לישיבה.

המחנה נערך בסיוע של 'קרן משפחת וולפסון' השותפה לפעילות הקודש המאפשר שהייה מסובסדת לתלמידים.