"מוסרים נפש למען עתיד הנערים" – שבת עיון מרוממת נערכה למאות חונכי קרן ההסעות

במסגרת שבת עיון והוקרה שהתקיימה במודיעין עילית, העלו על נס ראשי קרן ההסעות את פעילותם המסורה של החונכים בקרב אלפי תלמידי הקירוב ומשפחותיהם כדי שימשיכו לישיבות קדושות * במהלך השבת סיפרו החונכים על הפעילות הענפה בתקופת המלחמה עם התלמידים המפונים ועל הליווי בתוך הישיבות כדי לתת מענה לכל האתגרים 

מאות חונכים ופעילים של ארגון קרן ההסעות השתתפו בשבת מיוחדת ומרוממת, שנועדה להוקיר את פעילותם הנמרצת והמסורה לעתיד הרוחני של אלפי תלמידים, וכן לחלוק רשמים ולקחים לקראת זמן הרישום לשנה הבאה. מדובר בחונכי פרויקט 'הכוונה וטיפול המשך' של קרן ההסעות הפועלים בקרב מסיימי כיתות ח' במוסדות הקירוב ברחבי הארץ, במטרה לכוונם לישיבות קדושות ואף ללוותם בתוך הישיבה בכל האתגרים כדי להבטיח את חינוכם. 

בשבת הגיבוש השתתפו ראשי קרן ההסעות בראשם יו"ר הארגון הרב מרדכי קרליץ, מנהל פרויקט הכוונה וטיפול המשך הרב יעקב מויאל, מנהלים, מנהלי אזורים, רכזים ומפקחים. במהלך השבת סיפרו החונכים על האתגרים הרבים בעבודת הקודש שהם מבצעים מול משפחות התלמידים לשכנעם לשלוח את התלמידים לישיבות קדושות וכן מול התלמידים עצמם. 

מפגש זה אף תרם לסנכרון חשוב בין החונכים בטיפול בתלמידים שונים. לדוגמה, תלמיד מאזור הצפון שנשלח ללמוד בישיבה בבני ברק התקשה בלימודו מחוסר התאמה. החונך שלו התקשר עם הרכז של אזור הצפון וזה סייע לו להכניס אותו לישיבה מתאימה בצפון. כעת החונכים נפגשים ומתעדכנים על מצב התאקלמותו של התלמיד בישיבה. כמו כן, חונך מישיבה בירושלים המסייע לבחורים מכל הארץ, נעזר בחונכים אחרים הנמצאים בישיבות אחרות כדי לסייע לתלמידים במציאת מסגרת מתאימה. וכך, מתוך מטרה משותפת, מצליחים החונכים לעבוד בשיתוף פעולה ולהציל כמה שיותר תלמידים. 

בימים אלה של מלחמה, כאשר רבים מתלמידי ובוגרי קרן ההסעות הם ממשפחות שפונו מהדרום והצפון, חונכי קרן ההסעות נרתמו מיד לפעולה. בשלב ראשון איתרו את כל התלמידים הללו, שמעו את מצבם וסייעו להם בכל הדרוש. הם הגיעו אל המלונות בהם הם שהו, קיימו פעילויות ותכניות חינוכיות והעבירו להם חמרי לימוד. בשלב השני, דאגו להסעות מיוחדות מהמלונות אל בתי הספר הסמוכים, תוך שיתוף פעולה עם מנהלי בתי הספר של החינוך העצמאי וארגונים נוספים במטרה לשמור על חינוכם. 

חונכי קרן ההסעות המכירים אישית כל תלמיד ותלמיד אינם נבהלים משום אתגר, וממשיכים לתמוך ולסייע בתלמידים שקיבלו את ההחלטה ללכת לישיבות קדושות כדי שיתאקלמו בצורה טובה באותן מסגרות ושחלילה לא ימעדו. במסגרת זו, מגיעים החונכים לישיבות ומשוחחים איתם, לומדים איתם בחברותות את המסכת הנלמדת, ונמצאים בקשר הדוק עם צוות הישיבה כדי להתריע על כל בעיה או קושי. התלמידים מגיעים לעיתים רבות לבית החונכים כדי לשוחח על ההתאקלמות שלהם בישיבה החדשה ועל הקשיים שמתעוררים מול ההורים. במקרים רבים הם אף מתארחים בשבתות וחגים בבתי החונכים, שם הם חווים שבת רוחנית ושואבים כוח להמשיך להתעלות בישיבה. מדובר בעבודת קודש של הפעילים החונכים, שמוסרים נפש כדי להבטיח את המשך חינוכם של התלמידים במסגרות קדושות.

במהלך השבת, ראשי קרן ההסעות העלו על נס את תרומתן והקרבתן הגדולה של נשות החונכים למען פעילות ההצלה הזו. פעמים רבות שהחונכים נאלצים להיעדר שעות ארוכות מהבית ולשוב רק בשעות לילה מאוחרות. הנשים הצדקניות הן שותפות מלאות למשימה הקדושה ולזכויות הרבות של התלמידים ההופכים לבני ישיבות. 

פרויקט החונכים של "קרן ההסעות" נוסד והוקם ע"י רבנו הגדול מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, שביקש לוודא שעמל החינוך הטהור שמושקע בילדים לא הולך לריק חלילה. "אם לא נדאג להמשך גידולם וחינוכם בישיבות הק', מה הועילו חכמים בתקנתם", אמר מרן זצוק"ל והורה לראשי הארגון להקים את מערך טיפול ההמשך, הכולל מאות אברכים חונכים המוסרים נפש בנושא. מדובר במערך מורכב מאד, הכולל לעיתים מאמצים רבים מול התלמידים והוריהם וכן מול הישיבות כדי להתאים לנערים את המסגרת הטובה ביותר עבורם ואף ללוותם בתוך הישיבה בכל האתגרים. ואכן, ניתן לראות היום את הפירות הברוכים, את אלפי הנערים בוגרי "קרן ההסעות" החובשים את ספסלי הישיבות הטובות ביותר ומתעלים בתורה.