"כי לא תשכח מפי זרעו": אלפי ילדי הקירוב של "קרן ההסעות" ישתתפו באירועי ל"ג בעומר בבתי הספר התורניים

הערב, ליל ל"ג בעומר, יגיעו התלמידים עם הוריהם אל בתי הספר לאירוע של שירה וריקודים המסורת, במהלכו הצוות חינוכי יחדיר לילדים את קדושתו של רשב"י כמי שהזריח את אור התורה בעולם * "התלמידים הללו שזכו לחינוך תורני בזכות 'קרן ההסעות' הם הדוגמה המוחשית להבטחה האלוקים על נצחיות התורה בעם ישראל", אומרים בארגון

"התגשמות ההבטחה". פעילות ל"ג בעומר שנערכה בחצר בית הספר "סיני" ביבנה.

"לימודי ה' הם לומדים": התרגשות רבה אוחזת בעשרות אלפי תלמידי הקירוב של "קרן ההסעות" לקראת אירועי ל"ג בעומר שיתקיימו הערב בבתי הספר התורניים שע"י 'החינוך העצמאי'. מדובר בתלמידי הפריפריה המגיעים מבתים שאינם שומרי תו"מ, חלקם חווים לראשונה את הילולת רשב"י הקדוש עם כל המשמעויות התורניות והרוחניות שלו. 

יצוין, כי ההכנות לל"ג בעומר החלו זה מכבר, באיסוף קרשים והצבת מדורות בחצר בית הספר. הערב, ליל ל"ג בעומר, יגיעו התלמידים עם הוריהם אל בתי הספר, לאירוע חגיגי של שירה וריקודים כמיטב המסורת, במהלכו הצוות חינוכי יחדיר לילדים את קדושתו של רשב"י כמי שהזריח את אור התורה בעולם והשאיפה לגדול ולצמוח לאורו. כמו כן, חלק גדול מבתי הספר התורניים עורכים את המדורה בשעות הצהרים, כשאירוע כולל חידונים נושאי פרסים ופעילויות שונות וחווייתיות, במהלכם הילדים לומדים לעומק את חייו ומורשתו של התנא הקדוש. 

"ל"ג בעומר הוא אחד האירועים החינוכיים המשמעותיים ביותר" אומרים חונכי "קרן ההסעות" המתלווים לתלמידים באירועים אלו, "חלקם שומעים לראשונה על הקדושה והעוצמה של התנא האלקי רשב"י זיע"א כמי שהמשיך את תורתו של רבו, רבי עקיבא, לאחר פטירת 24 אלף תלמידיו, והוא הסמל של ההבטחה האלוקית להמשך קיום התורה בעם ישראל – 'כי לא תישכח פי זרעו'. הם מבינים שהם בעצמם הדוגמה המוחשית לכך, שהמהפך הרוחני שהתחולל בחייהם כשעברו מבתי ספר חילוניים לתורניים וזוכים מידי יום לחיי תורה, זו התגשמות אותה הבטחה לנצחיות התורה בעם ישראל". 

וכך, לצד מדורת ל"ג בעומר הבוערת בעוז לזכרו של רבי שמעון בר יוחאי, חווים אלפי תלמידי הקירוב במוחשיות את האור הנצחי של התורה, ואת השמחה העצומה של המתקרבים והאוחזים בה. הם זוכים לכך בזכות מערך ההסעות של "קרן ההסעות" המסיע מידי בוקר למעלה מ-20,000 תלמידים המגיעים מכ-300 יישובים ברחבי הארץ, אל בתי 122 בתי הספר של "החינוך העצמאי". המערך המורכב כולל הפעלת למעלה מ-1200 קווי הסעות במסלולים שונים, חלקם מישובים מבודדים ומרוחקים, כדי לסייע לתלמידים לקבל חינוך יהודי טהור.

גם ביום קדוש זה, אשר רבים נוהגים לערוך בו 'חלאק'ה' לבניהם שהגיעו לגיל 3 על ציונו של רשב"י במירון, ולהביע בכך את הכמיהה שהבן יגדל לתורה ולמצוות בדרכו של התנא הקדוש, חובתנו לזכור שישנם עדיין אלפי ילדים בפריפריה שלא זכו לחינוך תורני ואינם יודעים אפילו 'שמע ישראל', זאת בשל היעדר הסעה מסודרת מיישובם המרוחק לבתי הספר התורניים. בימים אלה, רבים נענים לקריאת גדולי ישראל שליט"א ומאמצים ילד "בקרן ההסעות" ובכך זוכים להבטחה לזכות לנחת יהודי מכל יוצ"ח.