מאות חונכי מערך הכוונה וטיפול המשך שע"י קרן ההסעות:

"האחריות שלנו לסייע לתלמידי הישיבות בוגרי הקירוב לעבור את 'זמן חורף' בהצלחה"

'זמן חורף' הארוך שנפתח בישיבות הקדושות הוא גם זמן רצוף אתגרים עבור מאות תלמידי הקירוב של החינוך העצמאי שהגיעו לישיבות הקדושות בזכות חונכי "קרן ההסעות" * מתוך אחריות רבה לעתידם פועלים מאות החונכים במסירות רבה ומלווים את התלמידים בתוך הישיבות בכל האתגרים

חנוך לנער: 'זמן חורף' בישיבות הקדושות נפתח זה מכבר בהתעלות רבה, כאשר בני הישיבות היקרים צוללים את הוויות אביי ורבא בשקידה עצומה, תוך ניצול חודשי החורף הארוכים להתנתקות מן העולם החיצון והשתקעות בחממה של הישיבה. בינהם, מאות בוגרי מוסדות הקירוב, מסיימי כיתות ח' בביה"ס של החינוך העצמאי העושים את צעדיהם הראשונים בתוך הישיבה וזקוקים להכוונה ולתמיכה. בדיוק לשם כך הוקם מערך הכוונה וטיפול המשך שע"י קרן ההסעות, הכולל מאות חונכים המלווים את התלמידים באופן יומיומי ומסייעים להם בכל הדרוש.  

המפגש הראשוני של תלמידים אלו עם היכל הישיבה התקיים בתחילת 'זמן אלול' והוא תמיד מלווה בחששות גדולים. אולם גם עתה לאחר תקופת החגים ושהייה ארוכה בבית מחוץ למסגרת תורנית עלולים לצוץ קשיים רבים. "זמן חורף הארוך הוא למעשה לב ליבה של הישיבה, והפער בין ההווי שהורגלו אליו לסדרי הישיבה התובעניים מזמין אתגרים רבים לתלמידים הצעירים. צריך לזכור שרבים מהם באים מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות והם בחרו להיות בני ישיבה, אולם שעות הלימוד הרבות והמסגרת הברורה עלולה להקשות עליהם מאד" 

תפקידם של חונכי קרן ההסעות מתחיל כבר בכיתות ז' ו-ח' בתוך בתי הספר התורניים, שם הם מלווים כל תלמיד באופן אישי, מכירים את הרקע המשפחתי שלו ומסייעים לו בלימודים. בכיתות ח' הם מדברים על ליבו שימשיך לישיבה קדושה ואף מדברים עם ההורים א קיימת התנגדות. לאחר מכן, מתאימים לו את הישיבה הנכונה לו ועושים הכל כדי שהמאמץ התורני האדיר שהושקע בתלמיד לא ירד לטמיון אלא ימשיך הלאה בישיבה קדושה. 

השלב השני מתחיל בתוך הישיבה עצמה. החונכים מבינים את אתגר ההסתגלות לחיי הישיבה ועושים כימים כדי לתמוך ולסייע בתלמידים שקיבלו את ההחלטה ללכת לישיבות קדושות כדי שיתאקלמו בצורה טובה ושחלילה לא ימעדו. במסגרת זו, מגיעים החונכים לישיבות ומשוחחים איתם, לומדים איתם בחברותות את המסכת הנלמדת, ונמצאים בקשר הדוק עם צוות הישיבה כדי להתריע על כל בעיה או קושי. התלמידים מגיעים לעיתים רבות לבית החונכים כדי לשוחח על ההתאקלמות שלהם בישיבה החדשה ועל הקשיים שמתעוררים מול ההורים. במקרים רבים הם אף מתארחים בשבתות וחגים בבתי החונכים, שם הם חווים שבת רוחנית ושואבים כוח להמשיך להתעלות בישיבה. מדובר בעבודת קודש של הפעילים החונכים, שמוסרים נפש כדי להבטיח את המשך חינוכם של התלמידים במסגרות קדושות. 

"אסור לנו להסיח דעת ולו לרגע אחד מהתלמידים הללו", אומרים חונכי קרן ההסעות, "יש לנו אחריות גדולה על תלמידים יקרים אלו שהסכימו ללכת נגד הזרם ולהגיע לישיבות הקדושות כדי לגדול ולצמוח כבני תורה. הייתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו מלווים כל תלמיד כבר מכיתה ז' בבית הספר התורני, מכירים את הרקע שלו ושל משפחתו, ויודעים לזהות מבעוד מועד היכן הקשיים שלו. יש כאלו שמתקשים מבחינה חברתית, ויש כאלה שעדיין לא התאקלמו מבחינה לימודית. לכל אחד אנו נותנים מענה מקצועי שכרוך בהרבה תשומת לב והקרבה אישית. רק כך נוכל להבטיח את המשך צמיחתם בעולם הישיבה". 

פרויקט החונכים של "קרן ההסעות" נוסד והוקם ע"י רבנו הגדול מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, שביקש לוודא שעמל החינוך הטהור שמושקע בילדים לא הולך לריק חלילה. "אם לא נדאג להמשך גידולם וחינוכם בישיבות הק', מה הועילו חכמים בתקנתם", אמר מרן זצוק"ל והורה לראשי הארגון להקים את מערך טיפול ההמשך, הכולל מאות אברכים חונכים המוסרים נפש בנושא. מדובר במערך מורכב מאד, הכולל לעיתים מאמצים רבים מול התלמידים בכיתות ח' והוריהם וכן מול הישיבות כדי להתאים לנערים את המסגרת הטובה ביותר עבורם ואף ללוותם בתוך הישיבה בכל האתגרים. ואכן, ניתן לראות היום את הפירות הברוכים, את אלפי הנערים בוגרי "קרן ההסעות" החובשים את ספסלי הישיבות הטובות ביותר ומתעלים בתורה.