בצל המערכה הגדולה על עתיד היהדות והחינוך הטהור בארה"ק

"לראשונה בנינו סוכה בבית": עשרות אלפי ילדי "קרן ההסעות" שבו בשמחה ללימודיהם בבתי הספר התורניים

רבים מהתלמידים סיפרו בהתרגשות על החוויות המיוחדות של חגי תשרי בבתיהם שנערכו כהלכתם כפי ששמעו בבתי הספר * בקרן ההסעות מציינים את חשיבות המערכה הגדולה בבחירות השבוע לחיזוק הכוח החרדי כדי שיוכלו לדאוג לתקציבי ההסעות

סיפוק רב נרשם בשבוע שעבר כאשר עשרות אלפי תלמידי "קרן ההסעות" מכל רחבי הארץ חזרו בשמחה ללימודיהם בבתי הספר התורניים של "החינוך העצמאי", בתום חופשת החגים. התרגשות רבה ניכרה על התלמידים בשובם לספסל הלימודים, כשסיפרו על החוויות הרוחניות שעברו במהלך חגי תשרי, תפילות הימים הנוראים בבתי הכנסיות וכמובן חג הסוכות ושמחת תורה, זאת על סמך הידיעות הרבות שרכשו בבתי הספר על מצוות החגים ומשמעותם.

היה זה מחזה מרגש לראות רבבות תלמידי חמד נרגשים, מאינספור יישובים ומושבים מרוחקים עולים על האוטובוסים המיוחדים של 'קרן ההסעות' המסיעים אותם למוסדות החינוך התורניים, בדרכם לגדול בתורה ויר"ש טהורה על פי הדרך המסורה. רבים מהם הביעו את תודתם העמוקה לראשי הארגון ואמרו שלולא הסעה זו הם היו נאלצים ללמוד בבית הספר הממלכתי שביישוביהם ולא זוכים לחינוך תורני.

רבים מהתלמידים סיפרו, שלקחו את הוריהם לבתי הכנסת בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים והסבירו להם את משמעותם של הימים הקדושים כפי שלמדו בבתי הספר, את המלכת הקב"ה בראש השנה ואת יום הדין ביום הכיפורים. תלמידים אחרים סיפרו בהתרגשות על חוויה חג הסוכות. "זו הייתה פעם ראשונה שבנינו סוכה בבית" סיפרו כמה תלמידי קירוב, "האצנו בהורים שלנו לבנות סוכה במרפסת וסייענו בכל מה שצריך תלינו קישוטים ושם סעדנו את סעודות החג. זה היה מדהים. סיפרנו גם על מהות הסוכה והאושפיזין של כל יום". המחנכים והמלמדים רוו נחת מהתלמידים גיבורי הרוח המתקדמים באופן מופלא וממשיכים את המסורת היהודית גם בקרב משפחותיהן המתחזקות.

יצוין, כי גם מאות בני ישיבות, בוגרי 'קרן ההסעות' שבו בשבוע שעבר לישיבותיהם הק' לפתיחת "זמן חורף", אותם מלווים כל העת חונכי מערך 'הכוונה וטיפול המשך' שע"י קרן ההסעות במטרה להעניק להם תמיכה רוחנית וגשמית כולל לימוד בחברותות וסיוע בכל האתגרים שבדרך. 

ראשי הקרן מדגישים, כי ההיענות המבורכת של הציבור הרחב לקריאת הקודש של גדולי ומאור הדור שליט"א למגבית החירום וההתגייסות הגדולה לאמץ ילד מילדי 'קרן ההסעות' היא הדלק והמוטיבציה להנעת מערך ההסעות הגדול, אשר בלעדיו רבבות ילדי ישראל ילמדו בחינוך חילוני כפרני. 

כידוע, אלו הם ימים גורליים לעתיד היהדות והחינוך בארה"ק, כאשר המערכה הגדולה בבחירות שיתקיימו השבוע יקבעו את זהות הממשלה והדרך שהיא תנהג כלפי החינוך התורני. בקרן ההסעות מציינים כי מערכה זו גורלית מאד גם עבור מפעל הקירוב "קרן ההסעות" והתקציבים של ההסעות תלמידים לחינוך התורני, ועל כך חשוב מאד לחזק את הכוח החרדי בכנסת, כדי שיוכלו לדאוג לתקציבי ההסעות, שהם המנוע העיקרי של כל בתי הספר התורניים ברחבי הארץ. "אם חלילה תקום ממשלה אנטי חרדית הדבר עלול להביא לקיצוצים חמורים בתקציב ההסעות ולפגוע קשה בכל מערך ההסעות", אומרים בקרן ההסעות.