למרות הקשיים: "קרן ההסעות" פתחה את שנה"ל בהוספת מאות ילדי קירוב להסעות לבה"ס התורניים I אלול תשפ"ב

המראה שנגלה בשבוע שעבר בעשרות בתי ספר של הקירוב בפריפריה עורר גל של התרגשות. אבות ואימהות שעל פי לבושם נראים רחוקים מתו"מ, אוחזים בילדיהם עטורי הכיפות ומובילים אותם בעיניים נוצצות אל פתח בית הספר התורני. ההורים טרחו והצטרפו לאוטובוסים והטנדרים של "קרן ההסעות" כדי ללוות את בניהם ובנותיהם אל היום הראשון של שנת הלימודים החדשה. 

הרבה דמעות התרגשות מחו מנהלי ורכזי "קרן ההסעות" מול המראות הללו, בייחוד לנוכח הקשיים והאתגרים שליוו אותם בחודשי ההיערכות הארוכים שקדמו לפתיחת שנת הלימודים. לפני כל פתיחת שנה, נדרשת היערכות רבת היקף להפעיל מערך הסעות ארצי מדן ועד אילת, ובמיוחד מול מאות בקשות חדשות של הורים מערי השדה המתחננים להסעה. אולם השנה, נוסף אתגר גדול יותר, כאשר תחום ההסעות נמצא ברתיחה בעקבות עליית מחירי הדלק ויוקר המחיה. למנהלי הארגון היה ברור כי העלויות השנה עומדות להיות גבוהות מהצפוי, גם בגלל וריבוי הילדים כ"י.  

הדיונים שניהלו מנהלי 'קרן ההסעות' מול כ-115 חברות הסעה היום קשים ומפרכים. בחלק מהמקרים אף נאלצו להחליף חברות הסעה בגין ההתייקרויות. "היה לנו מקרה של מנהל חברת הסעות שלא היה מסוגל לבצע את ההסעה במחירי השנה שעברה, והוא נפרד מאתנו בדמעות מרגשות. הוא אמר: אני לא יכול לעמוד במחיר, אך מתפלל עבור הילדים שיימצא מחליף ראוי. הוא סייע לנו לאחר מכן למצוא מחליף. לא יאומן כי יסופר, מחליפים חברה על חשבונו והוא עצמו מסייע בכל לב ונפש. האין כאן סייעתא דשמיא מופלאה?". 

וכך, מתוך התרוממות רוח של הצלת נפשות, ולמרות כל הקשיים הכלכליים, הצליחו בס"ד בקרן ההסעות גם השנה להגדיל את מערך ההסעות ל-1,350 קווי הסעה בכל רחבי הארץ. בארגון יודעים בבירור כי כל ילד שנוסף להסעה, הוא ילד שניצל מחיי ניתוק ושמד, ונכנס למעגל הקדושה של החינוך התורני, ועדיו לגאון ותפארת. 

על פי הוראתם של מרנן ורבנן זצוקללה"ה מייסדי 'קרן ההסעות', שלא לוותר על אף ילד יהודי, בהנהלת הארגון עושים מאמצים כבירים לכלול אף את ילדי ישראל מהתפוצות. כך למשל, בתקופה האחרונה נקלטו במוסדות התורניים כמאה תלמידים יהודים, עולים חדשים מאוקראינה שנמלטו מאימי המלחמה, וכן מצרפת ומ'בני מנשה'. כמו כן, 2 תלמידות שהיו שבויות בניכר, נקלטו בביה"ס של החינוך העצמאי במרכז הארץ, ואף סודרה להן הסעה בעלות גבוהה מאד אך פירותיה מתוקים. 

בהנהלת 'קרן ההסעות' מסכמים בסיפוק את פתיחת שנה"ל תשפ"ג ומציינים, כי אמנם הקושי בהשגת מימון לכלל המסלולים הוא גדול, וכי נעשים מאמצי על כדי לשרוד ובעיקר כדי להתפתח, אך מי שנותן את הכוחות והעידוד הם דווקא המנהלים בשטח המסורים בלב ונפש הרבה מכפי יכולתם, והם אלו המעוררים את הסיעתא דישמא המיוחדת להשקעה האדירה. וכמובן, הציבור הרחב הנענה בחדווה של מצווה לקריאת גדולי ומאורי הדור שליט"א ומאמץ ילד ב'קרן ההסעות', הוא השותף המלא לפעולות ההצלה המופלאות הללו.