"כן, בית הספר חרדי, אני חילונית, ולא מתחרטת על הבחירה!"

עם סיום שנת הלימודים תשפ"ב, הורים רבים לתלמידי "קרן ההסעות" ממשפחות שאינם שומרי תו"מ מפרסמים את תודתם העמוקה לחינוך התורני שזכו לו ילדיה "במשך שנתיים של קורונה וטרגדיות משפחתיות שכמה ילדים עברו, הילד שלי למד ב'נתיבות משה'. שנתיים שהילד שלי פורח! בזכות הנהלה כל כך אכפתית שאוהבת בלי תנאי ומידה!", כתבה אחת האימהות "הצלתם את הילדים שלי", כתבה אם אחרת המהפכה השקטה

בזמן שרוב תלמידי "קרן ההסעות" יצאו לתקופת החופש עם סיום שנה"ל תשפ"ב, מתקבלות עוד ועוד תגובות נרגשות מהורי תלמידי "קרן ההסעות" הלומדים בבתי הספר הקירוב שע"י "החינוך העצמאי". מדובר בעשרות אלפי ילדים שחלקם מגיעים ממשפחות שאינם שומרי תורה ומצוות ושזוכים לחינוך תורני רק בשל מערך ההסעות המביא אותם מידי בוקר ממקום מגוריהם אל בתי הספר של הקירוב, לעיתים בנסיעה של מחצית השעה ויותר. ילדים אלו, שחוזרים הביתה עם מטען רוחני וחינוכי, מחוללים מהפכה של ממש בקרב בני משפחתם.

 

הוכחה לכך מתקבלת בימים אלו בהנהלת "קרן ההסעות" בצורת מכתבי תודה נרגשים מהורים המבקשים להביע את שמחתם והערכתם לחינוך הערכי שמושקע בילדים שלהם. חלקם אף מפרסמים את הדבר בפרסומיהם האישיים ויוצרים גל של תגובות נפעמות. כך למשל כתבה הגב' א.ק, תושבת אחת השכונות החילוניות בירושלים למכריה: "כל שנותר לי לומר תודה! התבלבלתם? כן, בית הספר חרדי, אני חילונית ולא מתחרטת על הבחירה". בנה של האשה הנו תלמיד בבית ספר תורני בירושלים ומגיע בהסעה מיוחדת של "קרן ההסעות". לולא ההסעה, הילד בוודאי היה לומד בחינוך הממלכתי שבשכונתו, אבל הנה הוא זוכה להגיע בכל בוקר לתלמוד תורה ומשפחתו מתמוגגת מאושר.

 

וכך מסבירה אם התלמיד את אושרה: "במשך שנתיים של קורונה וטרגדיות משפחתיות שכמה ילדים עברו, הילד שלי למד בבית הספר התורני. שנתיים שהילד שלי פורח! בזכות הנהלה כל כך אכפתית שיודעת מצד אחד לשים גבולות, ומצד שני אהבה. כל כך הרבה אהבה שאין לה גבולות, תנאי ומידה!", כתבה.

 

גם מבית הספר "יחד" של החינוך העצמאי בתל אביב הגיעו מכתבי תודה. "היו לי שתי בנות שלמדו בבית הספר וסיימו וכעת הבאתי את הבן השלישי", כותבת אחת האמהות, המספרת שהיא ובעלה עלו מברית המועצות לפני 23 שנה מבלי לדעת הרבה על יהדות. "בעלי הוא חופשי, וכשהילד שלנו גדל שלחו אתנו לבית הספר הממלכתי בעיר כדי לרשום אותו. בעלי הלך לראות את המקום ונחרד. הוא ראה את התלמידים בחוץ, מעשנים, מדברים לא יפה. הוא אמנם לא דתי אבל הוא זכר שברוסיה היה חינוך אחר. ואז שמענו על בית הספר הזה שיש בו חינוך יהודי ואני כל כך מרוצה. אתם הצלתם לי את הילדים!", היא כותבת.

 

הורה נוסף מספר, כי השנה העביר את שני ילדיו מבית הספר החילוני לבית ספר "יחד" בתל אביב. "ראיתי בשנה האחרונה שהילדים שלי לא ממש לומדים", הוא כותב, "המורים בורחים מאחריות, מנסים להשאיר את הילדים בבית. אשתי סיפרה לי שכאן המשיכו ללמוד גם בקורונה. זה קנה אותי. גם אין שם חינוך, הילדים כל היום בטלפונים שלהם, לא מתעניינים בלימודים. בבית הספר שלכם משקיעים בהם ואכפת להם מהם. גם ההסעות זה שיקול גדול. העובדה שיש הסעה מסודרת בבוקר ובצהרים ואנחנו לא צריכים לצאת מהעבודה להביא אותם זה נותן לנו שקט נפשי. תודה גדולה לכם".

 

"קשה להפריז בחשיבותו של כל אוטובוס וכל טנדר כזה שמביא ילדים יהודים לבתי הספר הקירוב התורניים", אומרים בסיפוק ב"קרן ההסעות, "כל ילד כזה הוא גיבור, שמקריב מעצמו נסיעה ארוכה ומתמשכת בכל יום רק כדי ללמוד תורה ולקבל חינוך יהודי. אחר כך, כשחוזר הביתה, הוא מתמודד עם סביבה מנותקת ובכל זאת מקפיד לקיים ולדבוק בדרך הקדושה אותה הוא ינק בבית הספר ובכך הוא גורם לקידוש ה' עצום. המשפחה החילונית שלו רואה איך הילד שלהם מתנהג למופת, מכבד את ההורים, משתדל לקיים הלכות גם בסביבה שונה והם משנים את כל היחס ואף מתקרבים בעצמם".