"לשמור על עמל החינוך": מאות קייטנות לילדי "קרן ההסעות" ייפתחו בתקופת החופש הגדול

שנת הלימודים של ילדי "קרן ההסעות" מסתיימת בסיפוק גדול, כאשר אלפי ילדי הקירוב רושמים לעצמם הספקים מרגשים בלימוד חומש, משנה וגמרא ובשאיפות רוחניות עם יציאתם לחופש הגדול לסביבה אחרת, עמלים בבתי הספר התורניים לפתוח מאות קייטנות ברחבי הארץ כדי לשמרם באווירה חינוכית תורנית

על משמר החינוך: עשרות אלפי ילדי "קרן ההסעות" יוצאים בימים אלו לתקופת החופש הגדול, בתום שנה עמוסה של לימודים בבתי הספר התורניים של "החינוך העצמאי". ילדים אלו, שרבים מהם באים משפחות מתחזקות ברחבי הארץ זכו להיכנס לעולם החינוך הטהור, כאשר כל אחד מהם רושם לעצמו הספקים מרגשים בלימוד חומש, נביא, משנה וגמרא, וכמובן מידות טובות ושאיפות רוחניות.

 

עם סיום שנת הלימודים תשפ"ב מסכמים בהנהלת 'החינוך העצמאי' ו'קרן ההסעות' את השנה בסיפוק רב. כל הגורמים בעשייה חינוכית נפלאה זו מכירים בחשיבותו העליונה של מערך ההסעות, שהוא הבריח התיכון הקריטי, המחבר את הילד ממשפחה מתחזקת אל ביה"ס התורני. בלעדיו, עשרות אלפי ילדים היו נשלחים את בתי הספר הממלכתיים שבאזור מגוריהם ונאבדים רוחנית רח"ל.

 

מנהלים ומחנכים רבים מדברים בהתרגשות על הפירות הרוחניים של המהפכה החינוכית אותם הם מחוללים, יום יום, שעה שעה. די להביט על הילדים עצמם, על הבתים המנותקים מהם הם מגיעים, ועל המהפך הרוחני שהם עוברים, כדי לחוש את הסיפוק העצום בעבודה קדושה זו. "קשה להפריז בחשיבותו של כל אוטובוס וכל טנדר כזה שמביא ילדים יהודים לבתי הספר התורניים", אומר אחד המחנכים, "כל ילד כזה הוא גיבור, שמקריב מעצמו נסיעה ארוכה ומתמשכת בכל יום רק כדי ללמוד תורה ולקבל חינוך יהודי. אחר כך, כשחוזר הביתה, הוא מתמודד עם סביבה מנותקת ובכל זאת מקפיד לקיים ולדבוק בדרך הקדושה אותה הוא ינק בבית הספר".

 

והנה כעת, כאשר אלפי הילדים הללו יוצאים לחופש הגדול וחוזרים הביתה לתקופה ממושכת, בסביבה שלעיתים רחוקה מחיי תו"מ, נוצר חשש גדול לגורל העמל הרוחני שהושקע בילדים במשך כל השנה, שחלילה לא ירד לטמיון. בשל כך עמלים בבתי הספר התורניים לפתוח מאות קייטנות ברחבי הארץ עבור ילדי קרן ההסעות בתקופת החופש. בקייטנות הללו, ייהנו הילדים משפע של אטרקציות ופעילויות חברתיות והכל באווירה חינוכית תורנית הולמת.

 

"העבודה שלנו לא מסתיימת בהסעה של יום הלימודים האחרון", אומרים ב"קרן ההסעות", "המשימה החינוכית שנטלנו על עצמנו להביא את הילדים לחינוך תורני, ממשיכה גם בתקופת החופש, כאשר הם נמצאים ללא מסגרת. פעילי הקרן נמצאים איתם בקשר כמעט יומיומי, מביאים להם חומר לימודי ומסייעים בכל הקשיים והתאגרים הקיימים בסביבה הביתית. וכמובן, הקייטנות הללו מסייעות להשאיר את הילדים במסגרת החינוכית יחד עם חבריהם לכיתה ולשמור על הווי החיים התורני".