מאות רבות של תלמידי כיתות ח' מבתי ספר 'קירוב' נרשמו לישיבות קדושות בשנה הבאה

לקראת סיום עונת הרישום לישיבות קדושות ולמרות שנת הקורונה המורכבת, מסכמים בסיפוק ב"מערך הכוונה וטיפול המשך" של קרן ההסעות את ההיענות הגבוהה של תלמידי הקירוב "מאחורי כל תלמיד אנחנו מקיימים סיעות מוחות לכוון אותו לישיבה המתאימה עבורו וללוות אותו בהמשך הדרך", אומרים בארגון במעלות התורה והיראה

עדיים לגדולות: לקראת סיום עונת הרישום לישיבות הקדושות, מסכמים בהנהלת 'קרן ההסעות' בסיפוק את הגידול ברישום תלמידי הקירוב ללימודים בישיבות קדושות לשנת תשפ"ג. מדובר במאות רבות של תלמידים מבתים מתחזקים, מסיימי כיתות ח', שזכו לחינוך תורני בזכות "קרן ההסעות", שימשיכו בעז"ה את חינוכם במסגרות ישיבתיות קדושות ויצמחו בתורה ויראת שמיים.

 

פרויקט חשוב זה מתבצע בזכות מערך 'הכוונה וטיפול המשך' שע"י קרן ההסעות בניהולו של הרב יעקב מויאל, המפעיל מאות חונכים מסורים המלווים את הילדים מהכיתות הנמוכות, דרך ההכוונה לישיבה קדושה וכן במהלך שנות לימודיהם בישיבה. "שנת הקורונה המורכבת עוררה אצלנו חששות בנוגע לרישום לישיבות", אומר הרב מויאל, "והנה, ב"ה, למרות הצפי הנמוך, זכינו להיענות מרשימה, כאשר מאות רבות של תלמידי קירוב מכל רחבי הארץ כבר נרשמו לישיבות הקדושות שהתאמנו להם".

 

מאחורי כל תלמיד קירוב הזוכה להגיע לישיבה קדושה, עומדת מערכת מסועפת ומיומנת היודעת להתמודד עם אתגרים רבים ולכוון את התלמיד למסגרת המתאימה עבורו. "בכל שנה, אנחנו עורכים ישיבת סיעור מוחות לכל כיתה, בה משתתפים מנהל בית הספר, המחנך, החונך המלווה והמפקח מטעם החינוך העצמאי. אנחנו מקיימים דיון פרטני על כל תלמיד, מקבלים מצוות ביה"ס ומהחונך את כל האינפורמציה עליו ומחליטים על הישיבה המתאימה ביותר עבורו. זו עבודה מאתגרת אבל הרת גורל, כי היא תקבע את עתידו הרוחני של התלמיד היקר שבו השקענו שנים ארוכות של חינוך. ברוך ה', אנחנו רואים סיעתא דישמיא מיוחדת כאשר רוב רובם של התלמידים מצליחים במסגרות שלהם וצומחים כבני ישיבה לתפארת".

 

כשמדובר בתלמידים מבתים חילוניים, לעיתים נתקלים בהתנגדות של אחד ההורים לשלוח את הבן לישיבה קדושה. "במקרים כאלה אנחנו מקיימים ביקורי בית עם ההורים, מחברים אותם לתוך מערכת השיקולים שלנו ומסבירים להם מדוע הישיבה היא הטובה ביותר עבור בנם", אומר הרב מויאל, "לפעמים אנחנו מזמינים את ההורים לאירוע סיום מסכת של אחד הבוגרים, וההורים רואים את האושר על פני המשפחה וההשקעה בחינוך. כל משפחה והנושא שלה. לעיתים אנחנו יוצרים עם קרוב משפחה חרדי שמכיר את ההורים, או שכן ומנסים להשפיע. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לא לאבד אף תלמיד".

 

וכאמור, את הפירות היפים רואים בכל שנה בישיבות הקדושות, כיצד אותם ילדים שהגיעו מבתים שבקושי שומרים תורה ומצוות, הופכים לבני ישיבה מעולים, מסיימים מסכתות וכותבים חבורות עמוקות. "אנחנו עובדים עם כל הישיבות הקיימות, בניהן הטובות ביותר", אומר הרב מויאל, "יש ראשי ישיבות שפונים אלינו ומבקשים שנשלח להם תלמידי קירוב. אחד מראשי הישיבות אמר לי: 'זה העולם הבא שלי'. אין ספק כי רבים מהם מרגישים שליחות לפעול עם תלמידים יקרים אלו".

 

חשוב לציין, כי העבודה של חונכי קרן ההסעות לא מסתיימת ברישום לישיבה אלא נמשכת לתוכה, כאשר כל תלמיד זוכה ללוי צמוד של החונך בכל הקשיים שבדרך. "זו פעילות קריטית מאד", אומר הרב מויאל, "צריך להבין, ילד שמגיע מבית מסורתי לפנימייה של ישיבה בצורה לא נכונה – אחרי שעתיים הוא עלול לקחת לסובב את פניו ולחזור הביתה. קרו לא מעט מקרים כאלה. מאידך, ילד שזוכה ללווי של החונך שלנו מהרגע הראשון, נכנס איתו לישיבה, מסביר לו על הסביבה ומלווה אותו – זה מה שעושה את ההבדל בין הצלחה לנשירה חלילה", אומר הרב מויאל.