התרגשות רבה ב'שבת מחנה' לתלמידות הקירוב של ביה"ס 'שובו' ו"קרן ההסעות": "כיתה שלמה קיבלה על עצמה לראשונה שמירת שבת כהלכתה!"

תלמידות בית הספר 'שובו' בבת י-ם הזוכות לחינוך תורני בזכות "קרן ההסעות" השתתפו בשבת חיזוק מרוממת בבני ברק ולא מעט מהן זכו בפעם הראשונה לשמור שבת רגע מרגש נרשם כאשר התלמידות קיבלו על עצמן קבלות מיוחדות לשמירת השבת בתוך הבתים הרחוקים בהן מתגוררות "אלו הפירות הנפלאים של 'קרן ההסעות'" אומרים בהנהלת בית הספר

"קשה לתאר את ההרגשות הרבה שאחזה בנו, לראות את התלמידות היקרות, שלא מעט מהן זוכות בפעם הראשונה לשמור שבת, כיצד הן מתעוררות ומקבלות על עצמן לשמור מעתה שבת כהלכתה", מספרת א. מושייב, מנהלת ביה"ס 'שובו' בבת-ים שע"י החינוך העצמאי, "הילדות הטהורות הללו שמגיעות מידי יום מבתיהם המרוחקים לחינוך תורני של רשת 'שובו' בזכות 'קרן ההסעות', הפגינו אומץ רוח שהמיס כל לב".

 

זו הייתה שבת מחנה מרוממת לבנות בית הספר 'שובו' בבת-ים, שרבות מהן מגיעות ממשפחות הרחוקות מתורה ומצוות ולא חוו שבת יהודית כהלכתה. השבת התקיימה בפנימיית 'אור החיים' בבני ברק, אליה הגיעו התלמידות בלבוש מכובד וצנוע ההולם את אווירת העיר. מחזה מרגש נרשם סמוך לכניסת השבת, כאשר הבנות הגיעו מעצמן להפקיד את הטלפונים מתוך רצון לשמור שבת בפעם הראשונה.

 

לאחר הדלקת נרות יצאו התלמידות בלוויית המורות לביתה של המורה תושבת העיר, לקבלת שבת ודברי חיזוק בעניין קדושת היום השביעי. הבנות התפעלו מאווירת השבת השוררת ברחובות העיר ואמרו שמרגישות כמו 'אווירת יום כיפור'. בעיצומה של הסעודה ראשונה שרו התלמידות בדבקות את השיר 'קה אכסוף' כשבעיני המורות עמדו דמעות מגודל המחזה.

 

שיאה של השבת נרשם בסימפוזיון שנערך בסעודה השלישית, בו העלו המורות על נס את קדושת השבת המהווה יסוד בחייו של כל יהודי, ואשר משפיעה ברכה ושמחה לכל ימות השבוע. מרגש במיוחד היה לשמוע את התלמידות הללו שגרות בבתים שאינם שומרים שבת, כיצד הן מקבלות על עצמן קבלות מיוחדות לשמירת השבת, מבלי לעורר מתחים. כך למשל, "לא לעלות ולרדת במעלית בשבת" (משום שזה משהו שאמא לא תכעס), "להקפיד לא להדליק אור", "לשמור על קדושת השבת ועל אהבת ה' שראיתי בשבת הזו", ועוד כהנה וכהנה.

 

מרומם היה לשמוע שיחה של תלמידה עם אמה, בצאת השבת: "אמא אני שולחת לך את השירון בתמונה ותדפיסי בעבודה לכולם, שנוכל בבית לשיר שירי שבת", ובת אחרת שמעולם לא לנה מחוץ לבית סיפרה לאמה בהתרגשות, כי "מרוב געגועים במהלך השבת, תקפו אותי כאבים נוראיים וכמעט בקשתי מהמורה את הפלאפון להתקשר אליך, אך המורה הציעה לי לישון בחדרה (של המורות) וכך להרגיש בטוחה. אני ממש גאה בעצמי שהצלחתי לשמור שבת על אף הגעגוע".

 

בבית הספר בבת ים מרשת 'שובו' מתחנכים מאות תלמידים ותלמידות מבתים חילוניים לתורה ויראת שמים. בסיס הפעילות והרישום של בית הספר בנוי על מערך ההסעות של "קרן ההסעות" הדואג להבאתם וחזרתם של מאות התלמידים המתגוררים במקומות מרוחקים. הסעות אלו של ילדי הקירוב, מהוות פיקוח נפש רוחני עבורם והערובה היחידה לצמיחתם בחינוך יהודי. ללא מערך ההסעות, בית הספר לא יוכל לקיים רישום ולפעול, ונשמות רבות עלולות להגיע לאבדון חלילה. שבת מרוממת זו של תלמידות הקירוב ממחישה את הפירות הנפלאים הצומחים מההשקעה הגדולה, בהסעתן מידי יום לחינוך הטהור.

 

"מדהים לגלות כמה עוצמות יש בתלמידות הללו שזכו לחינוך תורני", אומרת המנהלת, "על אף הקושי הגדול שלהם מצד הסביבה בה הן חיות, זוכות 'פשוטות' העם שבשדות להתקרב לעבודת הבורא. כיתה שלימה מקבלת על עצמה שמירת שבת כהלכתה! זהו צעד נוסף בדרך לגאולה השלמה, שעליה נאמר  'אם ישראל משמרים ב' שבתות מיד נגאלין'.