חונכי 'קרן ההסעות' מספרים: כך הצליחו תלמידי הישיבות הצעירים לשמור על 'זמן אלול' בהתעלות גדולה

החונכים התמודדו עם האתגר של מסיימי כיתות ח' לעבור מאווירת הבית לסדרי הישיבה, בייחוד לאחר שנת קורונה בעייתית * וגם: כך הצליח אחד התלמידים להינצל מהקורונה ולהישאר באווירת הישיבה

חנוך לנער: את זמן אלול השנה פתחו בפרויקט החונכים של "קרן ההסעות" בחששות גדולים. מדובר במאות תלמידים מסיימי כיתות ח' בביה"ס של החינוך העצמאי העושים את צעדיהם הראשונים בתוך הישיבה וזקוקים להכוונה ולתמיכה. "חודש אלול תמיד מגיע עם קושי לא פשוט", אומר אחד החונכים, "מדובר בימים ראשונים של הנער בתוך מקום חדש, והפער הגדול בין הווי בית הספר לסדרי הישיבה התובעניים מזמין אתגרים רבים לתלמידים הצעירים. אולם השנה, בעקבות מגפת הקורונה, התלמידים בילו ימים וחודשים ארוכים בבית, ומדובר בבתים שאינם על טהרת הקודש. לכן השנה, המעבר שלהם לתוך הישיבה הקדושה והגמרא היה קשה מאד".

החונכים לא נבהלו מהקושי, ועשו לילות כימים כדי לתמוך ולסייע בתלמידים שקיבלו את ההחלטה ללכת לישיבות קדושות כדי שיתאקלמו בצורה טובה. במסגרת זו, התלמידים מגיעים לעיתים רבות לבית החונכים כדי לשוחח על ההתאקלמות שלהם בישיבה החדשה ועל הקשיים שמתעוררים מול ההורים. במקרים של תקופות קריטיות כמו בחופשים או בחגים וכו, ישנם פעילים המתעלים על עצמם ומארחים את התלמידים בבתיהם בכל התקופות הממושכות הללו, כדי לשמור על רוחניותו של התלמיד ולהקל על המעבר שלו לאווירת הישיבה הקדושה. מדובר בעבודת קודש של הפעילים החונכים, שמוסרים נפש כדי להבטיח את המשך חינוכם של התלמידים במסגרות קדושות.

דוגמה מופתית לכך הייתה במהלך חודש אלול האחרון. אחד החונכים מקבל טלפון מתלמיד אותו הוא מלווה ובפיו בעיה. "בבית שלי כולם יצאו מאומתים לקורונה", אמר התלמיד, "אם אני חוזר השבת הביתה, אאלץ להיכנס לבידוד של שבועיים, או חלילה אדבק בעצמי. אני ממש לא רוצה לעזוב כעת את הישיבה", אמר התלמיד, "עד שעברתי את הקושי הגדול להתנתק מאווירת הבית, עם כל המאמץ והעזרה שהשקעתם בי, כעת לחזור הביתה לשבועיים ולאבד הכל? אינני מוכן".

החונך הקשיב למצוקתו הכנה והמרגשת של התלמיד ובו במקום החליט: אני מזמין אותך אלי הביתה לשבת. וכך, התלמיד עשה את השבת בביתו של החונך שאירח אותו באהבה רבה, ובסיומה חזר התלמיד לישיבה וסיים את זמן אלול בהתעלות, כשהוא מוגן מהקורונה. הנה כך, כמיהתו של התלמיד שלא לאבד את אווירת הישיבה כל זמן אלול והמסירות של חונך "קרן ההסעות" הם אלו שהגנו עליו מהידבקות בקורונה.

פרויקט החונכים של "קרן ההסעות" נוסד והוקם ע"י רבנו הגדול מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, שביקש לוודא שעמל החינוך הטהור שמושקע בילדים לא הולך לריק חלילה. "אם לא נדאג להמשך גידולם וחינוכם בישיבות הק', מה הועילו חכמים בתקנתם", אמר מרן זצוק"ל והורה לראשי הארגון להקים את מערך טיפול ההמשך, הכולל מאות אברכים חונכים המוסרים נפש בנושא. מדובר במערך מורכב מאד, הכולל לעיתים מאמצים רבים מול התלמידים והוריהם וכן מול הישיבות כדי להתאים לנערים את המסגרת הטובה ביותר עבורם ואף ללוותם בתוך הישיבה בכל האתגרים. ואכן, ניתן לראות היום את הפירות הברוכים, את אלפי הנערים בוגרי "קרן ההסעות" החובשים את ספסלי הישיבות הטובות ביותר ומתעלים בתורה.