לוקחים אחריות:
קרן ההסעות בסדרת מיזמים חינוכיים לילדי הקרן

לקראת ט"ו בשבט העלתה הקרן פעילות חווייתית חינוכית עם המחנך והסופר הרב חיים ולדר * בנוסף הפעילה קרן ההסעות מיזם 'רב יועץ' – קו פתוח לילדי קרן ההסעות עם גדולי המחנכים

הסגר המתמשך וסגירת בתי הספר מייצרים תחושת שליחות בקרן ההסעות. הילדים הרכים אומנם מאזינים לשיעורים במרחבים הקוליים של החינוך העצמאי, אבל בקרן ההסעות מבינים שילדים אלו, שאינם גדלים בסביבה תורנית, יכולים בקלות רבה להתנתק מהחינוך הטהור לאידישקייט כאשר הם לא מגיעים מידי יום אל החממה התורנית המטפחת אותם ומגדלת אותם לחיים של תורה.


בשל כך יזמו בקרן לקראת טו בשבט את "פירותיך מתוקים", פעילות חוויתית חינוכית עם המחנך והסופר הרב חיים ולדר שבסגנונו הקולח והגשתו הייחודית מצליח להעביר את המסרים החינוכיים היישר לליבם של הילדים בסיפורים של חינוך רבי משמעות שמהם יכלו הילדים ללמוד על המשמעות של טו בשבט ביהדות ועל הצמיחה הרוחנית של כל אדם ואדם.    

הרב ולדר, שישב עם שולחן ערוך בפירות טו בשבט מכל המינים, פנה אל הילדים והסביר להם את המשמעות של להעניק נחת להורים. הרב ולדר הדגיש בדבריו עד כמה ההורים שנותנים את כל כולם לילדיהם, ושלחו אותם לחינוך תורני למרות כל הקשיים, מצפים מהם לנחת רוח יהודית שיגדלו בתורה ובמצוות ויהפכו לת"ח.

במהלך השיח עם הילדים העלה הרב ולדר את דמותו הדגולה של מייסד קרן ההסעות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל. כידוע, ארגון "קרן ההסעות" היה בבת עינו של רבינו הגדול זצוק"ל וראה בו את הצלת החינוך הטהור של עשרות אלפי ילדי ישראל. הרב ולדר קרא לילדים ללמוד ממידותיו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל ובפרט ממידת הותרנות שהייתה טבועה בו.


תשועה ב'רב יועץ'

 

במהלך ט"ו בשבט עצמו התקיים מיזם נוסף לטובת ילדי הקרן "רב יועץ" – קו פתוח עם טובי אנשי החינוך אליו יוכלו ילדי קרן ההסעות והוריהם להתקשר על מנת להעזר באישי חינוך בפתרון בעיות ובמתן עצה והדרכה לנוכח המצב המאתגר בו נמצאים הילדים.

 

בקו הפתוח השתתפו מפקחי החינוך העצמאי הרב יהושע פרבר שליט"א והרב יחיאל מונדרוביץ שליט"א המלווים את הפעילות הקרן לאורך השנים בעצה והכוונה ומכירים היטב את הלבטים והקשיים איתם מתמודדים ילדי הקרן. כמו כן השתתפו בקו הפתוח. הרב יעקב מויאל מנהל 'הכוונה וטיפול ההמשך' בקרן ההסעות, הרב משה רוזנטל מנהל ת"ת חשמונאים והמחנך והיועץ הרב משה עזרא.

 

הרעיון להקמת הקו עלה מהשטח כצורך חיוני. פעילי הקרן שנמצאים בקשר רציף עם ההורים ועם הילדים זיהו את המצוקות שלהם בהתמודדות עם התקופה בה סדרי הלימודים מושבתים והם מנותקים לגמרי מאווירית הלימוד שהייתה בבתי הספר.

השיחות שזרמו לקו הראו עד כמה הייתה נחיצות עצומה בפתיחתו. המתקשרים לקו היו הורים מכל שכבות הגיל. כל השיחות זכו למענה אנושי חינוכי ובמקרים סבוכים יותר הועברו פרטי הבעיה לידי הרכזים בשטח שמלווים את המשפחות כדי שיוכלו להיות לעזר עד לפתרון מלא של הבעיה.

 

ההצלחה של המיזם 'רב יועץ' הבהירה לראש קרן ההסעות את הנחיצות הגדולה שבהקמת הקו הפתוח ועל כן נערכים בקרן להפעילו במתכונת שבועית.